maandag 2 september 2013

Eerste klant






Mijn allereerste klant bij MyParents is nog steeds een van mijn beste klanten. Ik geloof in haar en zij gelooft in mij.

Via haar huisarts was ze met mij in contact gekomen. Gaandeweg zijn we elkaar gaan waarderen, maar in de eerste gesprekken was ze heel duidelijk.

1. Je bent te duur
2. Ik ben niet eenzaam, alleen zijn is makkelijker; geen zeurende mensen om mij heen.
3. Heb zeker geen behoefte aan nieuwe vrienden en had ik al verteld dat ik heel lastig ben.
4. Jij bent volgens mij ook lastig.


Ze was op zoek naar iemand die samen met haar wilde gaan fietsen. Ze was angstiger geworden om alleen te fietsen nadat ze was gevallen. Vier maanden duurde de revalidatie na haar val. Daarvoor fietste ze nog met gemak 70 km per tocht. “Dit kan niet waar zijn!” dacht ik. Ik haat fietsen!
Wat dat betreft had ze gelijk en was het misschien wel zonde van haar geld om dit met mij te doen. Dus wees ik haar op het feit dat we wellicht een maandje aan elkaar konden wennen en maximaal 2 uur per keer zouden afspreken.


Date
Een week na ons intake gesprek hebben we onze eerste date. Dinsdag om 9 uur zou ik bij haar zijn. Bij het ontwaken constateerde ik regen. Zouden we dan misschien toch iets anders gaan doen :)
Bezweet, en toch wel een beetje nerveus kom ik aan op de plaats van bestemming. Gelukkig niet mijn fiets vergeten.

Samen beginnen we aan de tocht en fietsen we richting het bos. Beetje ongemakkelijk stel ik de eerste vragen. Maar merk aan mezelf al dat ik alle vragen ook maar meteen ook maar invul. Ik ratel voor twee.
Totdat ze zegt en nu sttttttttt! Kijk eens om je heen en geniet. De eerste en belangrijkste les voor de rest van mijn carrière betreft werken met ouderen en iedere daarop volgende carrière. De kracht van de stilte… Ik deed haar en mezelf er een enorm plezier mee.

Daardoor begon zij veel meer te vertellen en kan ik haar een dienst leveren die beter op maat is. En hoe heerlijk is het om gewoon te luisteren, zonder te moeten praten. Jarenlange salestraining over “de kracht van de stilte” kwam eindelijk binnen. Waarschijnlijk omdat ik nu qua werk meer beloond word op verbinding creëren en dienstbaar zijn in plaats van alleen euro’s te laten rollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten